خانه بومیان کیش با تخفیف

۳۷,۰۰۰ تومان

نرخ مصوب: 40,000 تومان

خانه بومیان کیش یا خانه مردم شناسی بومیان کیش، مکانی برای آشنایی با سنت و آداب و رسوم بومیان جزیره کیش است.

اکونومی | ECO


بلیط ورودی خانه بومیان کیش با تخفیف

سانس های خانه بومیان

صبح از ۱۰ الی ۱۳:۳۰

عصر از ۱۵:۳۰ الی ۲۰:۳۰

آدرس:سفین قدیم بعد بازار ماهی روبروی اسکله صیادی

تاریخچه خانه بومیان 

خانه بومیان با مساحت ۱۲۰۰ متر قدمتی ۲۰۰ ساله دارد. این بنا دارای ۱۵ اتاق و دو حیاط مجلسی و خانوادگی است.

صاحب اصلی خانه مرحوم حاج عبدالله بن شاهین شخصیت معروف و محبوب کیش در ۸۰ سال گذشته ، تاجر مروارید و صاحب یکی از بزرگترین لنج های بادبانی آن زمان بود که به حرفه نجاری و گلافی ( لنج سازی ) نیز مهارت داشت و این منزل از سه نسل قبل از خود به ارث برده بود.

در این خانه بصورت زنده شیوه معیشت و کار بومیان کیش در دوران قدیم به گردشگران معرفی می شود. همینطور تعداد زیادی از ابزار و وسایل قدیمی پخت و پز، صید مروارید، ماهیگیری، مکان نگهداری خرما و تهیه شیره خرما بصورت سنتی، دو حلقه چاه آب برای تامین آب شرب ساکنان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

سوبار vip بازدید از خانه بومیان را توصیه می کند این خانه دارای دو حیاط است. حیاط مجلسی آن مخصوص مهمان ها و مرد نامحرم به ویژه غریبه هاست و این حیاط از یک در اختصاصی و یک اتاق تابستانی ( مجلس ) و یک اتاق زمستانی و تعدادی انبار و یک حلقه چاه برخوردار است. حیاط دیگر این خانه حیاط خانه است که مخصوص خانواده است و مردان غریبه و نامحرم حق ورود به آن نداشتند ، اتاق خواب های زمستانه و تابستانه ، آشپزخانه , مکتب خانه ، اتاق مهمان زنان ، انبار خرما ، انبار علوفه و محل نگهداری گاو و گوسفند و یک حلقه چاه در این حیاط قرار دارند ، این حیاط دارای درب ورودی مخصوص خانواده است.
خانه بومیان کیش

دیدگاه‌ها

هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

Be the first to review “خانه بومیان کیش با تخفیف”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳۷,۰۰۰ تومان
( 0 نظر )